דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סופרים נקודות בדרך להפוגה בסוכרת 

מאת    [ 06/11/2013 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1996 פעמים ]

סופרים נקודות בדרך לדיאטה? ובכן מסתבר שלא רק. שיטת ניקוד חדשה אשר פותחה על ידי חוקרים בארצות הברית משמשת כעת רופאים לחזות מי מבין המועמדים לניתוחי השמנה עתיד לחוש בהקלה של ממש במחלת הסוכרת שלו בעקבות הניתוח. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה על המהפכה הקטנה הגדולה הזו.

ד"ר אסנת רזיאל

כמעט כולנו רוצים לדעת מה יהיו תוצאותיו של טיפול רפואי אותו אנו עתידים לעבור, עד רבה כאשר מדובר בניתוח אותו אנו עושים מתוך בחירה. הנבואה ניתנה לשוטים, אך לחיזוי רפואי בעל פרמטרים תלויי מידע רפואי מוכח על מצבו של החולה, יש ביסוס.

שיטת החיזוי להקלה בסוכרת במועמדים פוטנציאלים לניתוחי הרזיה, פותחה על יד צוות חוקרים במכון Geisinger בדנוויל פנסילבניה, והיא מכונה בשם המקצועי  ‘DiaRem’. השיטה משכללת פרמטרים של נתוני החולים המועמדים לניתוח כגון: גיל, שימוש באינסולין, רמות ההמוגלובין המסוכרר, וסוג התרופות לסוכרת.

ג'ורג אגריפולוס, עורך המחקר אומר כי " השיטה החדשנית שלנו הוכחה כיישום ואלידי במיוחד לצורך הערכת סיכוי המנותח במלחמתו נגד הסוכרת באם יעבור את הניתוח ויתרונותיו עבורו. מדד השיטה גם יקבע האם יש צורך באמצעים נוספים במלחמתו של החולה בסוכרת מלבד הניתוח".

על מנת לייצר את שיטת הניקוד החדשה הזו, ניתחו ועיבדו חוקרי המחקר בין השנים 2004 ועד 2011,  תוצאות של כ 690 מטופלים הלוקים בהשמנת יתר ואשר יש להם סוכרת מסוג 2. הנתונים, הפתיעו גם אותם. כ 63% מן המטופלים אשר עברו את הניתוח, הגיעו למצב של הפוגה מלאה  בסוכרת באופן שתסמיניה נעלמו לחלוטין והם הצליחו להשתלט עליה.

במחקר נבדקו 259 משתנים שונים כדי לצפות הפוגה מוקדמת בסוכרת – כזו שמתרחשת כבר בחודשיים הראשונים שלאחר הניתוח ואורכת מינימום 12 חודשים, וכן מדדים לחיזוי הפוגה מאוחרת – כזו המופיעה רק כעבור חודשיים ונמשכת לפחו שנה.

החולים קיבלו ציון משוקלל שנע בין 0 ל 22, אשר התבסס על ארבעת הגורמים שהוזכרו כאן לעייל: גיל, שימוש באינסולין, רמות המוגלובין המסוכרר והטיפול התרופתי. ציונים נגזרו מהקצאת נקודות לכל אחד מארבעת הגורמים.

החוקרים מצאו כי החולים בעלי ציון מדד DiaRem נמוך היו בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לחוש הקלה והפוגה בסוכרת לאחר הניתוח, בעוד שאלו בעלי הציון הגבוה  ביותר במדד, היו בעלי סיכוי נמוך יותר לחוש הפוגה בסוכרת לאחר הניתוח.

לדוגמא, חולה בעל מסת BMI  של 39 אשר קיבל את הציון הגבוה ביותר במדד DiaRem,  קרי 22 נקודות, הוא מועמד טוב לרזות בעקבות הניתוח, אך הסיכויים שלו להירפא מהסוכרת נמוכים.

המחקר המקיף הזה הצליח להביא לידי שיכלול מיטבי של נתונים רבים שנאספו בנושא הקשר בין ניתוחי השמנת יתר לבין יעילותם המוכחת בריפוי סוכרת. נדמה כי זהו עוד שלב בהוכחת יעילותם המוחלטת של ניתוחים אלו במלחמה לא רק בהשמנת יתר קיצונית, אלא גם בתופעות הלוואי הקשות שלה שסוכרת סוג 2 היא רק אחת הנפוצות והקשות מהן.

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il href="mailto:drraziel@zahav.net.ildrraziel@zahav.net">">drraziel@zahav.net.ihref="mailto:drraziel@zahav.net.il">l




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב